LingerieNieuws.nl

Nieuws en inspiratie voor de lingerie branche

Ouders protesteren tegen Victoria’s Secret

Ouders protesteren tegen Victoria's SecretIn de VS is vorige week ophef ontstaan over de nieuwe Victoria’s Secret-commercial, met als thema Spring Break. Een groep bezorgde moeders wil nu een protest organiseren op 6 april. Maar is de commercial nu echt zo schokkend? Oordeel zelf!

De PINK collectie van Victoria’s Secret bestaat uit shirts, shorts, zwemkleding en lingerie met daarop teksten als ‘Feeling Lucky’ en ‘Call me’. In de commercial, getiteld Bright Young Things, zie je mooie meiden op het strand plezier hebben terwijl ze de zwemkleding dragen. Niets schokkends aan, zou je denken, maar dat wordt misschien een beetje anders als je weet dat de PINK-collectie bedoeld is voor ‘tweens’, meiden tussen de 15 en 22 jaar. In het filmpje zijn overigens alleen modellen van achttien jaar of ouder te zien.

Lustobjecten

Veel Amerikaanse ouders hebben ondanks de leeftijd van de modellen bezwaar tegen het spotje, omdat het hun puberdochters zou afschilderen als lustobjecten. The Mommy Lobby, een groep bezorgde moeders, roept gelijkgestemden daarom op om op 6 april voor een Victoria’s Secret-winkel bij hen in de buurt te gaan staan om te protesteren tegen de commercial en de PINK-lijn. Desnoods met protestborden, maar wel op een beleefde manier.

Victoria’s Secret zelf zegt dat de PINK-lijn helemaal niet bedoeld is voor pubers, maar voor studentes. Hoewel ze ook toegeven dat veel pubers graag ouder willen lijken dan ze zijn, en daarom ook kleding dragen die door studentes gedragen wordt. Met de PINK-lijn wil Victoria’s Secret ze die kans bieden. Tja, misschien was dat dan weer niet zo’n handige opmerking…

Meer over dit onderwerp