LingerieNieuws.nl

Nieuws en inspiratie voor de lingerie branche

Nieuwe bralette-trend stimuleert lingerieverkoop

Nieuwe bralette-trend stimuleert lingerieverkoop

De lingeriebranche heeft al jaren te maken met een steeds verder afnemende verkoop. Dit is vooral te wijten aan het feit dat er al langere tijd geen echte grote trends op het gebied van lingerie voorbij komen. Daar lijkt met de bralette nu verandering in te komen. Deze combinatie van een sportbeha en een echte modebeha blijkt een echte hit te zijn, met name onder jonge vrouwen.

Foto: Geneva Vanderzeil via Flickr.

Moderne jonge vrouwen combineren stijl het liefst met comfort en met de bralette kan dat perfect. De pasvorm is gelijk aan die van een sportbeha, maar een bralette is wél uitgevoerd in prachtig kant. Hij verscheen een jaar of vijf geleden voor het eerst op het toneel, maar wist toen nog niet zo’n groot publiek te bereiken.

Technische know-how

Waar de bralette in het begin vooral ontwikkeld werd door jonge modemerken die niet voldoende kennis en ervaring hadden om deze bralettes ook daadwerkelijk een goede pasvorm mee te geven, wordt de vorm nu ook door lingeriemerken overgenomen, waardoor hij én nog beter gevormd wordt, én meer mainstream wordt. Ook heeft het publiek inmiddels wat aan de bralette kunnen wennen en wordt deze steeds meer gewaardeerd. Voor winkeliers is dit goed nieuws, want een nieuwe lingerietrend zorgt ervoor dat vrouwen niet alleen meer lingerie kopen, maar ook meer andere kleding. Dat geldt met name in dit geval, omdat de bralette ook veel gebruikt wordt als laagje in een outfit. Kortom; het maakt onderdeel uit van een outfit, waarvoor dus ook andere artikelen nodig zijn.

Bralette vooral voor jonge vrouwen

Omdat de bralette niet heel veel steun biedt, is deze trend vooral geschikt voor jonge vrouwen. Met name meiden die hun eerste beha kopen of twintigers blijken ze te kopen. Victoria’s Secret heeft de bralette inmiddels al opgenomen in het assortiment en hij is nu ook te koop bij voordelige winkels als Target en warenhuizen als Nordstrom. Het aandeel van verkochte bralettes ten opzichte van de volledige lingerieverkoop is al verdubbeld ten opzichte van vorig jaar en de verkoopcijfers lijken voorlopig alleen maar toe te nemen.

Nieuwe bralette-trend stimuleert lingerieverkoop

Foto: H&M

Meer over dit onderwerp